Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041351204   Consolidació de l'activitat científica escolar a les aules del Josep Carner
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   2/11/2021 - 16/2/2022 (15 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Josep Carner
   c. Brasil, s/n (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   L’Escola Josep Carner compta amb una llarga trajectòria pel que fa a formacions i acompanyament
en el treball científic. Durant el curs 2019/20 van fer una formació sobre els models i el mètode de
treball de la ciència a l’aula i durant el curs 2020/21, van tenir un acompanyament del CESIRE en que
van treballar a fons les preguntes investigables, treballant-ne una per tutoria. En aquesta mateixa
sessió van veure les progressions d’idees dels diferents models (ésser viu, geològic, físic i de
matèria).
Per l’acompanyament d’aquest curs demanen poder homogeneïtzar coneixement per part de tot el
claustre en aquests temes i alhora poder tancar una programació coherent al llarg de tots els cicles
que els permeti aplicar tots aquests coneixements.
  
Objectius   O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar
aplicant el coneixement rebut en acompanyaments anteriors.
O2. Assolir els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula: preguntes,
representacions i experimentació.
O3. Assolir els continguts bàsics sobre el treball de modelització i els models bàsics per treballar
ciències a l’aula d’infantil i primària: matèria, ésser viu.
  
Continguts   O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar
aplicant el coneixement rebut en acompanyaments anteriors. .
C.1.1. Aprendre a analitzar situacions del món amb una mirada científica.
C.1.2. Analitzar els projectes presents i focalitzar els punts on es podria donar un
aprenentatge científic.
O2. Assolir i aplicar els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula:
preguntes, representacions i experimentació.

C.2.1. Aprendre les característiques i objectiu de les preguntes productives i investigables per
plantejar preguntes d’aquest tipus en el projecte.

C.2.2. Proposar al llarg de la unitat didàctica representacions en diferents formats (gràfic,
gestual, parlat, escrit) i amb diferents objectius (exploració idees prèvies, construcció d’idees
o avaluació).

C.2.3. Fer un disseny experimental que s’adeqüí al context i objectius de la seva unitat
didàctica.
  
Observacions   En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
  
Formador/a   Àngela Garcia Lladó
  
Avaluació   Per a cada objectiu plantejat es descriuen els següents criteris d’avaluació.

C.1.1. Aprendre a analitzar situacions del món amb una mirada científica.

I.1.1.1. Identificar les característiques que distingeixen una interpretació científica del
món amb altres interpretacions.

I.1.1.2. Buscar les relacions entre variables de diferents situacions de la natura.

C.1.2. Analitzar els projectes presents i focalitzar els punts on es podria donar un
aprenentatge científic.

I.1.2.1. Identificar les variables que es troben en una situació donada de la nautralesa.
I.1.2.2. Transformar una situació de la natura en una pregunta investigable i un
experiment per a respondre-la.

C.2.1. Aprendre les característiques i objectiu de les preguntes productives i investigables.
I.2.1.1. Identificar les variables que s’expressen en una pregunta investigable.
I.2.1.2. Extreure les variables que es podrien analitzar per a convertir una pregunta
productiva en una d’investigable.
I.2.1.3. Distingir entre les característiques d’una pregunta reproductiva i una
investigable.

C.2.2. Proposar al llarg de la unitat didàctica representacions en diferents formats (gràfic,
gestual, parlat, escrit) i amb diferents objectius (exploració idees prèvies, construcció d’idees
o avaluació).
I.2.2.1. Identificar les característiques d’una representació.
I.2.2.2. Proposar representacions amb un objectiu d’exploració d’idees i amb un
objectiu de construcció d’idees en la seva UD.
C.2.3. Fer un disseny experimental que s’adeqüí al context i objectius de la seva unitat
didàctica.
I.2.3.1. Definir les parts d’un disseny experimental propi de la ciència experimental
(predicció, observació i explicació).
I.2.3.2. Incloure en la Unitat Didàctica un disseny experimental per a ajudar a la
construcció del coneixement objectiu de la UD.
  
Requisits de  certificació   Assitència al 80% de les sessions sincròniques i valoració positiva del la tasca encomanada.
  
Persones  destinatàries   Docents del centre
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   02/11/2021   1700   1900 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   dijous   20/01/2022   -   - 
 Sessió 4   dilluns   31/01/2022   -   - 
 Sessió 5   dimecres   16/02/2022   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent